راهنمای خرید سرور مجازی ترید VPS (قبل از خرید بدانید)

راهنمای خرید سرور مجازی ترید VPS (قبل از خرید بدانید)

VPS یا سرور مجازی یکی از روش‌های نوین برای رفع تحریم‌های سراسر دنیا است که امروزه توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. کاربردهای مطرح VPS موجب شده تا تبدیل به یکی از بهترین راهکارها برای تریدران ایرانی شود. اما هر سرور مجازی با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد. در این نوشتار قصد داریم راهنمای خرید سرور مجازی ترید و کاهش پینگ را به طور مفصل توضیح دهیم؛ پس اگر هنوز سرور مجازی تهیه نکردید، این مقاله را از دست ندهید.

هر سرور مجازی با توجه به فاصله جغرافیای آن تا سرور مورد نظر شما ممکن است گزینه مناسبی نباشد. در دنیای بازی‌ها ممکن است موجب افزایش پینگ شود و در دنیای ترید و معامله‌گری ممکن است آی پی شما را مسدود کند. بنابراین بهتر است پیش از خرید سرور مجازی، نکات راهنمای خرید سرور مجازی را مورد بررسی قرار دهید.

سرور مجازی چیست و چه تفاوتی با سرور فیزیکی دارد؟

تفاوت سرور مجازی و سرور فیزیکی

اگر هنوز هم برای ورود به صرافی‌های آنلاین یا بازی‌های تحریم شده از VPN استفاده می‌کنید، این قسمت را به طور کامل مطالعه کنید. همانطور که می‌دانید سرور در واقع همان ابررایانه‌ای است که قدرت پردازش بیشتری نسبت به رایانه‌های شخصی دارد. از سرورها زمانی که کامپیوترها توانایی پردازش حجم عظیمی از اطلاعات را نداشته باشند، استفاده می‌شود. اما بهتر است بدانید که هزینه خرید سرور بسیار بالا است و در بسیاری از مواقع مقرون به صرفه نیست. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، راهی برای استفاده از این سرورها بدون نیاز به خرید آن‌ها ایجاد شد. به این شکل که فردی سروری را خریداری کرده و با توجه به قدرت پردازش سرور مذکور، هر بخش از سرور را به فردی اجاره می‌دهد. بدین شکل شما می‌توانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه‌های گزاف از امکانات سرور استفاده کنید.

سرور مجازی چه کاربردی دارد؟

کاربرد سرور مجازی

پیش از راهنمای خرید سرور مجازی بهتر است کمی با کاربردهای VPS نیز آشنا شوید. همانطور که در قسمت پیش توضیح دادیم، مهم‌ترین کاربرد سرور مجازی عدم نیاز به خرید سرور به صورت فیزیکی است. امروزه در کشورهایی مانند ایران، که توسط بسیاری از کشورهای مختلف مورد تحریم قرار گرفته است، راهی برای ارتباط با خارج از کشور نیست، مگر تهیه سرور مجازی یا VPS. ممکن است بگویید این کار را همان VPNهم انجام می‌دهد؛ اما باید این اشتباه را برای همیشه فراموش کنید. همانطور که در مقاله تفاوت VPN و VPS توضیح دادیم، تنها وظیفه VPN تغییر آی پی شما است و عواقبی که در پی آن است، به هیچ عنوان راه مطلوبی نمی‌باشد.

راهنمای خرید سرور مجازی(نکاتی که می‌بایست پیش از خرید بدانید)

راهنمای خرید سرور مجازی ارزان

  • همانطور که گفته شد، یکی از روش‌های دور زدن تحریم‌ها، استفاده از سرور مجازی است. بدون شک آی پی ثابت مهم‌ترین ویژگی سرور مجازی محسوب می‌شود؛ اما اگر از این ویژگی به طور اشتباه استفاده شود ممکن است نتیجه برعکس شود. اگر شما هم یکی از علاقه مندان به بازارهای مالی هستید و قصد دارید برای صرافی مورد نظر خود سرور مجازی تهیه کنید، حتماً با تحریم شدن برخی از کشورها توسط صرافی‌های معتبر دنیا باخبرید. بنابراین در وهله‌ی اول باید بدانید که صرافی که قصد فعالیت در آن را دارید، آی پی چه کشورهایی را در لیست تحریم خود قرار داده است. به عنوان مثال اگر بایننس، کشور آلمان را تحریم کرده باشد، برای دسترسی به صرافی بایننس باید از آی پی کشور دیگری استفاده کرد. همچنین می‌توانید جهت خرید سرور مجازی برای بایننس به صفحه آی پی ثابت بایننس مراجعه کنید.
  • در مرحله دوم باید مطمئن شوید که سرویسی که قصد خرید آن را دارید، از قابلیت کیل سوئیچ بهره‌مند باشد. کیل سوئیچ در واقع همان مزیتی است که موجب پایداری آی پی شما می‌شود و از تغییر مداوم آی پی جلوگیری می‌کند. به کمک کیل سوئیچ آی پی شما به صورت ثابت ذخیره می‌شود. جهت آشنایی بیشتر با این قابلیت محبوب سرور مجازی می‌توانید مقاله کیل سوئیچ چیست را مطالعه کنید.
  • یکی دیگر از مسائلی که در راهنمای خرید سرور مجازی بسیار رایج است و تقریباً مشکل بسیاری از کاربران می‌باشد، سرعت پایین و قطعی برخی از شرکت‌های ارائه دهنده سرور مجازی است که معمولاً دلیل آن پهنای باند کم است. برای درک بهتر این مشکل به این مثال توجه کنید: سرور مجازی را همانند یک شرکت ارائه دهنده اینترنت تصور کنید؛ در این حالت اگر این شرکت سروری جهت راه‌اندازی اینترنت و ارائه آن خریداری کند، پهنای باندی به او اختصاص داده می‌شود. حال اگر ظرفیت این پهنای باند 100 باشد، تنها 100 نفر می‌توانند از این سرور اینترنت بگیرند. چنانچه 10 نفر دیگر وارد این پهنای باند شوند، سرعت اینترنت با افت شدیدی مواجه می‌شود. بنابراین بهتر است پیش از خرید سرور مجازی از پهنای باند مناسب شرکت مطلع شوید.
  • پس از خرید سرور مجازی بهتر است بدانید که اگر از صرافی خارجی استفاده می‌کنید، آی پی شما به هیچ عنوان نباید تغییر کند. البته به لطف سرور مجازی و قابلیت کیل سوئیچ دیگر نیازی به نگرانی از این بابت نیست، اما اتفاق ممکن است رخ دهد. فرض کنید آی پی که خریداری کرده باشید، بنا به دلایلی فیل.تر شود! برای درخواست آی پی جدید از شرکت، باید از نزدیک بودن منطقه جغرافیایی آی پی قدیم و جدید خود مطمئن شوید. به عنوان مثال اگر آی پی اولیه شما از سرور در برلین آلمان خریداری شده باشد، نباید آی پی جدید از کشور دیگری تهیه شده باشد(حتی اگر صرافی مذکور این کشور را در لیست تحریم قرار نداده باشد). در واقع شما اثبات کردید که یک شخص آلمانی در شهر برلین هستید و با تغییر آی پی به کشور دیگری ادعای خود را نقض می‌کنید.

سخن آخر

بدون شک سرور مجازی انقلابی در صنعت تکنولوژی است و کاربردها فراوانی دارد. اما استفاده نادرست از آن می‌تواند عواقبی را به همراه داشته باشد. توصیه می‌شود پیش از خرید، حتماً راهنمای خرید سرور مجازی را مطالعه کنید و یا با یکی از مشاورین تیم نایس نت مشورت کنید. تمامی سرورهای خریداری شده توسط نایس نت بنا به دلایلی خریداری شدند و هر کدام به توجه به موقعیت مکانی برای کاری مناسب هستند. علاقه مندان جهت آشنایی بیشتر با سرورهای نایس نت می‌توانند به صفحه لیست سرورها مراجعه کنند.