دلایل اهمیت آی پی ثابت ترید برای معامله گران ارز دیجیتال

دلایل اهمیت آی پی ثابت ترید برای معامله گران ارز دیجیتال

در عصر اطلاعات و ارتباطات و دیجیتالی شدن زندگی بشریت، جهان های کاملا دیجیتالی نیز شکل گرفته‌اند. بازارهای مالی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و خود را هوشمند تر و پیچیده تر از بقیه با این عصر وفق داده‌اند. با گسترش روز افزون اینترنت، آدرس اینترنت نیز هر روزه بیشتر می شود. آدرسی که به عنوان IP(Internet protocol) شناخته می‌شود. این آدرس کلید ورود ما به هر وبسایت و دنیای دیجیتالی است. ما از این طریق شناسایی می‌شویم و وارد هر خدمات دیجیتال و وبسایت می‌شویم. اهمیت آی پی ثابت ورود به این عصر بسیار مهم است.

دلایل اهمیت آی پی ثابت ترید

امروزه با گذشت عصر ارتباطات و واردشدن به عصر دیجیتال، بحث اتصال هوشمند و ثابت که زیرساخت قابل اطمینانی را برای ورود به شبکه ایجاد می‌کند بسیار مهم‌شده است. چراکه ارتباطی یکپارچه و کارآمد برای تبادل دیتاها بسیار موثرند. اولین و کلیدی ترین رکن این ثبات و ورود یکپارچه را می توان استفاده از آدرس‌های IP ثابت دانست. این آدرس های ثابت ورود مزایای فوق العاده و قدرتمندی در مقابل هم نوعان خود دارند که آن ها را برای استفاده بیشتر از سمت کاربران بی رقیب و پرطرفدار می‌کند.

مزیت ها و دلایل اهمیت آی پی ثابت، آن را به یک دارایی ارزشمند در محیط وبسایت و شبکه تبدیل می‌کند. در این مقاله با هم به دنیای پرارزش IP های ثابت خواهیم رفت تا ببینیم چرا اینقدر ارزشمند، مهم و کاربردی هستند. اما معمولا برای ما سوالاتی پیش می‌آید. مانند این که : آی پی ثابت چیست؟، چرا تریدرها به آی پی ثابت نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: آی پی ثابت ترید

آی پی ثابت یا آدرس منطقی دستگاه چیست؟

اهمیت آی پی ثابت( آی پی)

اینترنت پروتکل(Internet protocol) که به اختصار به آن IP آی پی می‌گویند به عنوان یک آدرس برای ورود اطلاق می‌شود که ثابت می‌ماند و تغییر نمی‌کند. این آدرس ها همانند کد پستی منزل شما هستند که منحصر به فرد می باشد و فقط مختص دستگاه شما برای اتصال به شبکه است. به این آدرس اجازه داده می‌شود که از طریق اینترنت با دیگران ارتباط برقرار کنید. این را می‌توان اولین دلیل اهمیت آی پی ثابت دانست. چرا که با عوض شدن همیشگی این آی پی مانند این است که همیشه کد پستی شما عوض شود و برقراری ارتباط با شما سخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: آی پی ثابت کوکوین

چرا آی پی متغیر خوب نیست؟

همچنین خیلی از سایت‌ها به دلیل عدم شناسایی آی پی متغییر شما را قبول نمی‌کنند مانند پستی که برای فرد بدون کد ثابت مرسوله نمی‌فرستد. حال این سوال پیش می‌آید که چرا تریدرها به آی پی ثابت نیاز دارند؟ با مقدمه ای شروع کنیم بهتراست:

در بیشتر موارد، آدرس های IP به صورت پویا توسط سرور پروتکل پیکربندی  میزبان پیکر بندی می شود. این بدان معنی است که هر بار که یک دستگاه به شبکه متصل می‌شود، یک آدرس IP موجود از مجموعه ای از آدرس‌های مدیریت شده توسط سرور میزبان به آن اختصاص داده می‌شود. آدرس IP اختصاص داده شده ممکن است در طول زمان تغییر کند، به خصوص اگر دستگاه قطع شود و دوباره به شبکه وصل شود. و اینجاست که احساس نیاز به IP ثابت حس می‌شود.

از طرف دیگر، یک آدرس IP ثابت به صورت دستی به یک دستگاه اختصاص داده می شود و بدون توجه به اینکه دستگاه قطع یا دوباره به شبکه متصل می‌شود، ثابت می‌ماند. معمولاً در تنظیمات شبکه دستگاه پیکربندی می شود یا توسط مدیر شبکه مدیریت می‌شود. و دیگر حالت یکبار مصرف ندارد تا همیشه عوض شود.

بیشتر بخوانید: آی پی ثابت کوینکس

چرا تریدرها به آی پی ثابت نیاز دارند؟

همانطور که از اسم آی پی ثابت پیداست اولین دلیل اهمیت آی پی ثابت این است که تضمین می‌کند که دستگاه همیشه هر زمان که به شبکه متصل می‌شود از همان آدرس IP استفاده کند. این می‎تواند برای برنامه‌ها و خدمات خاصی که به آدرس های IP ثابت و قابل پیش بینی متکی هستند مفید باشد.

دسترسی قابل اعتماد به پلتفرم‌های معاملاتی: معاملات ارزهای دیجیتال اغلب شامل استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین یا صرافی‌هایی است که به اتصال اینترنتی امن و پایدار نیاز دارند. با داشتن یک آدرس IP ثابت، معامله گران می‌توانند از دسترسی مداوم به این پلتفرم‌ها بدون خطر تغییر آدرس IP آنها و به طور بالقوه اختلال در فعالیت‌های تجاری آنها اطمینان حاصل کنند.

اهمیت آی پی ثابت در امنیت

اهمیت آی پی ثابت(امنیت)

یکی دیگر از دلایلی که می‌توان گفت که چرا تریدرها به  آی پی ثابت نیاز دارند را می‌توان نیاز به امنیت بالا دانست یعنی معاملات کریپتو کارنسی ها شامل مدیریت اطلاعات و دارایی های مالی حساس است. یک آدرس IP ثابت می تواند به  قوانین ردشدن از فایروال ، کنترل های دسترسی و اتصالات VPN که همه شامل اقدامات امنیتی هستند را بهبود دهد. معامله گران می توانند اقدامات امنیتی بیشتری را برای آدرس IP ثابت خود تنظیم کنند و دسترسی افراد غیرمجاز به حساب های تجاری خود را سخت‌تر کنند. بهتر است به این نکته اشاره کنیم که شما می‌توانید از VPS استفاده کنید چراکه VPS فراتر از یک دستگاه کار می‌کند و توانایی میزبانی از سرور یک سایت و یک برنامه بزرگ برای اتصال چندین دستگاه را دارد.

مقاله پیشنهادی: سرور مجازی بایننس

اهمیت آی پی ثابت در ارتباط راحت و میزبانی بهتر

ارتباط ساده با صرافی ها: برخی از صرافی های ارزهای دیجیتال و پلتفرم های معاملاتی ممکن است API (واسط های برنامه نویسی کاربردی) را برای معاملات خود در دستور داشته باشند. با یک آدرس IP ثابت، معامله‌گران می‌توانند اتصالات امن و قابل اعتمادی را با این APIها برقرار کنند و ارتباط کارآمد و بدون وقفه بین نرم‌افزار یا ربات‌های تجاری خود و صرافی را تسهیل کنند.

میزبانی سرور: آدرس های IP ثابت معمولا در محیط های سرور استفاده می‌شود. سرورها برای حفظ اتصال شبکه ثابت و ارائه خدمات به سایر دستگاه ها یا کاربران به آدرس های IP پایدار نیاز دارند.

سخن پایانی

به طور کلی برای جواب به این سوال که چرا تریدرها به آی پی ثابت نیاز دارند؟ می توان گفت: مدیریت بهتر آدرس دستگاه خود و عدم اختلال در اتصال،  اتصالی ایمن با امنیت بالا و راحت و امنیت بیشتر حساب شما است. در واقع مدیران شبکه ممکن است برای مدیریت راحت‌تر شبکه، آدرس‌های IP ثابت را به دستگاه‌های خاصی اختصاص دهند. این به آنها امکان می‌دهد دستگاه‌ها را ردیابی کنند و منابع شبکه را کارآمدتر مدیریت کنند.