کیل سوئیچ چیست و چه کاربردی دارد؟ آموزش جامع Kill Switch

کیل سوئیچ چیست و چه کاربردی دارد؟ آموزش جامع Kill Switch

کیل سوئیچ چیست؟ بدون شک یکی از مطالبی که امروزه تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزارهای شبکه شده است کیل سوئیچ نام دارد. اگر از VPN استفاده می‌کنید؛ حتماً می‌دانید که در برخی از سایت‌ها یا پلتفرم‌ها، تغییر آی پی شما موجب به مسدود شدن حساب کاربری شما می‌شود. از آن جایی که بزرگ‌ترین مشکل VPN تغییر آی پی پس از هربار قطع و وصل شدن اینترنت می‌باشد، نمی‌توان این ریسک را به جان خرید. بنابراین اگر قصد دارید در یک صرافی آنلاین فعالیت کنید و یا در پلتفرم خاصی وارد شوید که آی پی ایران را تحریم کرده باشد، به ابزاری نظیر کیل سوئیچ نیاز دارید. اما به راستی کیل سوئیچ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ با ما همراه باشید تا شما را با ابزار محبوب Kill Switch آشنا کنیم.

چرا آی پی کاربران ایرانی نباید مشخص شود؟

امروزه بیشتر پلتفرم‌ها و سایت‌های خارجی آی پی کاربران ایرانی را در لیست تحریم خود قرار داده‌اند و اجازه دسترسی به ایرانیان را نمی‌دهند. یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌هایی که امروزه به شدت از ورود کاربران ایرانی به وبسایت خود جلوگیری می‌کند، صرافی بین المللی بایننس می‌باشد. از ان جایی که بسیاری از معامله‌گران سرمایه خود را وارد این صرافی کرده‌اند، راهی برای جایگزینی ندارند و مجبور به ادامه با این صرافی هستند. بنابراین اگر پیش از اجرای تحریم توسط صرافی بایننس، می‌توانستید وارد این صرافی شوید، در صورتی که دوباره بخواهید وارد صرافی بایننس شوید، ممکن است حساب کاربری شما مسدود شود. تنها راه برای رفع این مشکل استفاده از VPS است. علاقه مندان جهت آشنایی بیشتر با VPS و آی پی ثابت می‌توانند به صفحه آی پی ثابت ترید مراجعه کنند.

کیل سوئیچ چیست؟

کیل سوئیچ چیست و چه کاربردی دارد

همانطور که گفته شد، امروزه آی پی کاربران ایرانی در لیست تحریم بسیاری از برنامه‌ها و سایت‌های محبوب قرار گرفته است و اولین راهی که به ذهن کاربران می‌رسد، استفاده از VPN است. اما بهتر است ابتدا کمی با این راه فرار آشنا شوید. تنها وظیفه VPN تغییر آی پی کاربران است، بنابراین اگر پلتفرم خاصی آی پی ایران را در لیست تحریم خود قرار داده باشد، به کمک VPN می‌توانید آی پی خود را تغییر دهید و تحریم را دور بزنید.

اما در برخی از پلتفرم‌ها، تغییر آی پی نمایانگر واقعی نبودن شما است و با تغییر مکرر آی پی تنها به پلتفرم مذکور ثابت می‌کنید که شما یک کاربر واقعی نیستید و برای اتصال از VPN استفاده می‌کنید. این دلیلی است که روزانه حساب بسیاری از کاربران مسدود می‌شود. تنها روشی که می‌توان مشکل تغییر آی پی را از بین برد، ابزار کیل سوییچ می‌باشد که قابیلت منحصر به فرد VPS به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: آی پی ثابت کوکوین

وظیفه کیل سوئیچ چیست؟

کیل سوییچ در واقع مهم‌ترین ویژگی VPS است که به کاربران یک آی پی ثابت ارائه می‌کند. به عنوان مثال صرافی بایننس را در نظر بگیرید؛ صرف نظر از احراز هویت این صرافی، آی پی ایران در لیست تحریم بایننس قرار دارد. بنابراین زمانی که وارد وبسایت رسمی بایننس می‌شوید، با ارور عدم اتصال به اینترنت مواجه می‌شوید. حال اگر از VPN استفاده کنید، پس از یکبار یا دوبار خاموش/روشن کردن VPN، حساب کاربری شما مسدود می‌شود. اینجا است که کیل سوئیچ به یک ابزار مهم تبدیل می‌شود. لازم به ذکر است که هیچ برنامه VPNای از ابزار کیل سوییچ بهره‌مند نیست و تنها راه دسترسی به کیل سوییچ، VPS است.

بیشتر بخوانید: آی پی ثابت بایننس

مزایای کیل سوئیچ چیست؟

قابلیت kill switch بسیار پرکاربرد است و از مزایای بسیاری برخوردار است. همانطور که گفته شد، مهم‌ترین مزیت آن جلوگیری از تغییر آی پی کاربران است. همچنین حفاظت از اطلاعات شخصی و آی پی کاربران در زمان قطعی اینترنت از دیگر مزایای کیل سوئیچ به شمار می‌رود. ناگفته نماند که آی پی ثابتی که به کمک کیل سوئیچ به کاربران ارائه می‌شود یکی از محبوب‌ترین دلایلی است که امروزه VPS توانسته جایگزین مناسبی به جای VPN باشد. چنانچه شما هم یکی از علاقه مندان به ترید و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستید، از مشکلات و تحریم‌های صرافی‌های خارجی باخبرید. بدون شک استفاده از VPN جهت ورود به صرافی‌های خارجی، بزرگ‌ترین اشتباه است. چرا که با تغییر آی پی مکرر توسط VPN، تنها حساب خود را معرض مسدود شدن قرار می‌دهید.

بیشتر بخوانید: آی پی ثابت اینستاگرام

کیل سوئیچ را از کجا تهیه کنیم؟

خرید کیل سوییچ

کیل سوئیچ یک ابزار مهم در VPS است که با توجه به مزایایی که به همراه دارد به یک راهکار مناسب جهت دور زدن تحریم، تبدیل شده است. این قابلیت تنها در برنامه‌های VPS موجود است که با خرید VPS می‌توانید به این قابلیت محبوب دسترسی پیدا کنید. علاقه مندان جهت خرید VPS می‌توانند به صفحه لیست سرورها مراجعه کنند.

آموزش فعال کردن کیل سوئیچ در OPENVPN

حال که می‌دانید کیل سوئیچ چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است آموزش فعال کردن آن را هم یاد بگیرید. همانطور که می‌دانید یکی از بهترین و مطمئن‌ترین نرم افزارهای VPS، برنامه OPENVPN است. OPNVPN نیز از قابلیت کیل سوئیچ هم در نسخه موبایل و هم در نسخه کامپیوتر پشتیبانی می‌کند. در این قسمت قصد داریم آموزش فعال کردن کیل سوئیچ در OPENVPN را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

ابتدا پس از ورود به برنامه OPENVPN روی سه خط بالا سمت راست برنامه که اصطلاحاً به گزینه‌های برنامه معروف است، کلیک کنید.

در پنجره باز شده روی گزینه Setting کلیک کنید و وارد صفحه جدید شوید.

پس از وارد شدن به صفحه Setting روی گزینه seamless Tunnel کلیک کنید تا فعال شود. در این حالت شما به برنامه اجازه فعال شدن کیل سوئیچ را می‌دهید.

سخن آخر

بدون شک قابلیت کیل سوئیچ یکی از بهترین راه‌ها برای دور زدن تحریم است. این قابلیت که تنها در VPSها دیده می‌شود از تغییر مکرر آی پی شما جلوگیری می‌کند و به پلتفرم مذکور ثابت می‌کند که آی پی شما حقیقی است. ارائه آی پی ثابت و همیشگی، حفاظت از اطلاعات شخصی و تثبیت آی پی شما، همه از ویژگی‌های مهم کیل سوئیچ به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که پس از خرید سرویس مورد نظر، ابتدا از فعال بودن قابلیت کیل سوئیچ اطمینان حاصل کنید.