آیا ورشکستگی صرافی هات بیت حقیقت دارد؟ کدام صرافی جایگزین مناسب HotBit می‌باشد؟

آیا ورشکستگی صرافی هات بیت حقیقت دارد؟ کدام صرافی جایگزین مناسب HotBit می‌باشد؟

با گسترش روزافزون بازارهای مبادلاتی ارز دیجیتال افراد زیادی به سوی سرمایه گذاری در این بازارها روانه شدند. این حجم از سرمایه گذاری خود باعث سودآوری فوق‌العاده این بازار شده است. اما معامله‌گران و تریدر های ارز دیجیتال، بایستی معاملات خود را در یک صرافی ارز دیجیتال انجام دهند. به تبع رشد روز افزون بازار ارز دیجیتال، صرافی‌های زیادی نیز باز شدند و به کمک تریدرها شتافتند. یکی از این صرافی‌ها، صرافی هات بیت بود. اخبار و شنیده‌هایی مبنی بر ورشکستگی صرافی هات بیت به گوش می‌رسد؟ حال سوال اینجاست: آیا ورشکستگی صرافی هات بیت حقیقت دارد؟ کدام صرافی جایگزین مناسب HotBit می‌باشد؟

اگر واقعا این اتفاق صحت داشته باشد چه بلایی سر سرمایه سرمایه‌گذاران در این صرافی می‌آید؟ همانگونه که قطعا می‌دانید تنها راهی که در ایران کاربران می‌توانند از بازار ارز دیجیتال استفاده کنند، داشتن آی پی ثابت ترید است. که این مهم توسط سرویس‌های کاهش پینگ قابل دسترسی است.  برای ارزهای دیجیتال دیگر مثل کوکوین و بایننس هم قضیه به همین منوال است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقالات آی پی ثابت کوکوین و آی پی ثابت بایننس مراجعه نمایید. آیا هات بیت نیز نیاز به آی پی ثابت داشت؟ اصلا چه بلایی بر سر این صرافی آمده است؟ در ادامه به تمام این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانیم: آی پی ثابت اینستاگرام

صرافی هات بیت چیست؟

صرافی هات بیت

Hotbit یک صرافی متمرکز رمزارز است و در سال 2018 تاسیس شده است. بنابر اطلاعات حساب لینکدین صرافی هات بیت، دفتر این صرافی در شانگهای چین قرار دارد اما این خبر چندان موثق نیست. صرافی هات بیت از پلتفرم‌های اندروید، آیفون و وب نیز پشتیبانی می‌کند. عدم پشتیبانی این صرافی از زبان فارسی یکی از مشکلات کاربران ایرانی برای استفاده از آن است. این صرافی نیز مانند اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال، ایران را در لیست تحریم قرار داده است و بنابراین کاربران جهت استفاده از این صرافی نیاز به آی پی ثابت دارند. مانند آنچه در باز‌های آنلاین تحریم شده اتفاق افتاده است. حل این مشکل تنها از طریق Vps ها ممکن است جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله کاهش پینگ فورتنایت مراجعه نمایید.

این صرافی تاکنون بیش از 1 میلیون کاربر را ثبت کرده است که آمار قابل قبولی است. اما بیش از 90 درصد این کاربران غیر چینی هستند!! با این حجم از کاربر چطور ورشکستگی صرافی هات بیت اعلام شده است؟

تعلیق موقت یا ورشکستگی صرافی هات بیت

مرداد 1401 بود که صرافی هات بیت در پستی در وبلاگ خود، خبر از تعلیق معاملات و واریز و برداشت ارز دیجیتال تا اطلاع ثانوی را داد. در این خبر هیچ تاریخی در مورد زمان شروع مجدد فعالیت این صرافی اعلام نشد. قطعا این خبر سوالات زیادی پیرامون علت تعطیلی هات بیت و یا حتی احتمال ورشکستگی صرافی هات بیت به وجود آورد. بهتر است علت بسته شدن این صرافی را از زبان شرکت بشنویم:

علت بسته شدن صرافی هات بیت از زبان شرکت

علت ورشکستگی صرافی هات بیت

کاربران عزیز هات بیت،

متأسفانه به اطلاع شما می‌رسانیم که تعطیلی هات بیت ناگزیر بوده و ما وادار به تعلیق فعالیت‌های معاملاتی، واریز، برداشت و تامین مالی شده‌ایم. در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیق از سرگیری آن را تعیین کرد.

علت آن است که یکی از مدیران سابق هات بیت که این صرافی را در ماه آوریل (فروردین) سال جاری ترک کرد. سال گذشته در پروژه‌ای (خلاف اصول داخلی و بدون اطلاع هات بیت) فعالیت داشته که به باور مقامات مجری قانون، نقض قوانین کیفری محسوب می‌شود. بنابراین، تعدادی از مدیران ارشد ما از اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) توسط مجریان قانون احضار شده و در حال کمک به تحقیقات هستند. علاوه بر این، مجریان قانون برخی از وجوه هات بیت را مسدود کرده‌‌اند که مانع از اجرای عادی فعالیت‌های هات بیت شده است.

به محض باز شدن پول های بلوکه شده در هات بیت، خدمات به حالت عادی باز خواهند گشت. تمام دارایی و اطلاعات کاربران در هایت بیت درست و امن است. هات بیت برای ادامه همکاری و پیگیری فرآیند تحقیقات توسط مقامات سخت در تلاش است و نتیجه آن را در اسرع وقت به اطلاع خواهد رساند.

این خبر شوک بزرگی برای تریدرهای صرافی هات بیت بود و ورشکستگی صرافی هات بیت را محتمل‌تر می‌کرد. در نهایت خرداد ماه 1402 صرافی هات بیت، طی اطلاعیه‌ای از تعطیلی کامل این پلتفرم خبر داد.هات بیت  از کاربرانش خواست تا 31 خرداد1402 ارزهای دیجیتال خود را از این صرافی برداشت کنند.

صرافی هات بیت کی باز می‌شود؟

همانطور که در متن بیانیه خود شرکت اعلام شده است این صرافی زمان مشخصی را برای از سرگیری فعالیت‌های خود مشخص نکرده است و ممکن است به علت ورشکستگی صرافی هات بیت، هرگز هم به بازار ارز دیجیتال باز نگردد. بنابراین اولین مسئله‌ای که ذهن کاربران را مشغول می‌کند انتخاب یک جایگزین مناسب برای Hotbit است.

دلایل ورشکستگی صرافی Hotbit

علاوه بر فعالیت‌های غیر قانونی برخی از مدیران هات بیت که در اطلاعیه خود صرافی نیز به آن اشاره شد. برخی اتفاقات در فضای کریپتو مثل ورشکستگی صرافی FTX و دی پگ شدن قیمت USDC و بحران‌های مالی بانکی را نیز می‌توان از عوامل منجر به ورشکستگی هات بیت دانست. زیرا این اتفاقات همگی باعث خروج مداوم سرمایه از صرافی‌های متمرکز شد و هات بیت نیز اط این قاعدع مستثنی نبود.

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ وارزون

صرافی‌ جایگزین پس از ورشکستگی صرافی هات بیت

بهتر است قبل از معرفی صرافی جایگزین هات بیت ببینیم اصلا یک صرافی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

علت ورشکستگی صرافی هات بیت

امنیت بالا: یکی از مهم‌ترین ویژگی یک صرافی امنیت بالای آن است. بی شک وقتی کسی سعی در سرمایه گذاری در بازاری را دارد، امنیت آن بازار جزو مهم‌ترین عوامل انتخاب برای او خواهد بود. در بازارهای ارز دیجیتال صرافی مورد نظر بایستی از امنیت بالای دیجیتالی برخوردار باشد و از خطر حملات سایبری مصون باشد.

اعتبار و پشتوانه: این گزینه نیز جهت سرمایه‌گذاری بسیار حائز اهمیت است. با بررسی سوابق صرافی و نظارت کاربران می‌توان تا حدی به اعتبار صرافی پی برد.

رابط کاربری آسان: اینکه کاربران به سادگی و بدون نیاز به تخصص خاصی بتوانند در کمترین زمان ممکن به فعالیت‌های معاملاتی خود بپردازند، جزو مزایای صرافی به حساب می‌آید.

امکان نقد شوندگی بالا: صرافی‌هایی از اعتبار و محبوبیت بالا برخوردار هستند که بتوانند 100 درصد ذخایر خود را حفظ کنند. تا کاربران در هر زمانی بتوانند به راحتی برداشت انجام دهند.

قابلیت‌های آپدیت و به‌روز: یکی از نکاتی که صرافی‌ها مد نظر می‌گیرند استفاده از قابلیت‌های به روز است تا از این طریق بتوانند سرمایه‌گذاران را جذب نمایند. قابلیت‌هایی مانند بازار مارجین، بازار فیوچرز و…

کدام صرافی

کوینکس جایگزین هات بیت

نکاتی که در بالا بدان اشاره شد همه ویژگی‌های یک صرافی خوب و مطمئن که بتواند به راحتی جایگزین ورشکستگی صرافی هات بیت باشد را بیان کرد. اما کدام صرافی تمام این گزینه‌ها را دارد؟ هر کدام از صرافی‌هایی که شامل موارد بالا باشند را می‌توان جایگزین خوبی دانست. مثلا صرافی کوینکس دارای تمام موارد بالاست و هم اکنون جزو صرافی‌های بسیار معتبر و شناخته شده جهان است. با استفاده از سرویس آی پی ثابت کوینکس  به راحتی می‌توان آن را جایگزین هات بیت نمود.

سخن آخر

شاید تجربه ورشکستگی صرافی هات بیت، تجربه‌ای تلخ برای بازار ارز دیجیتال به حساب آید. اما این تجربه درس بزرگی را نیز به تریدرها در سراسر جهان داد. لزوم شناخت ویژگی‌های یک صرافی معتبر لازمه کار هر تریدری است و با دانستن این ویژگی‌هاست که می‌تواند صرافی مطمئن و معتبری را جهت سرمایه‌گذاری خود انتخاب نماید.