آی پی ثابت وبگردی چیست و چه کاربردی دارد؟

آی پی ثابت وبگردی چیست و چه کاربردی دارد؟

چه شما گیمر بازی‌های آنلاین باشید و چه یک تریدر در بازار ارز دیجیتال یا حتی یک استفاده کننده معمولی در اینترنت، قطعاً به عبارت آی پی یا آی پی ثابت برخورد کرده‌اید. اگر جزو دسته‌های بالا نیستید، باز هم  به عبارت آی پی ثابت  وبگردی برخورد کرده اید. کلماتی چون آی پی ثابت، کاهش پینگ، کاهش لگ و یا سرعت اینترنت دیگر تبدیل به اصطلاحات روزمره انسان‌ها در عصر ارتباطات شده‌اند. و به تبع آن جزو مشکلات کار در دنیای دیجیتال.

اما IP چیست؟ چه کاربردی دارد و چه مزایایی می‌تواند برای کاربران حوزه اینترنت داشته باشد؟ آیا همواره استفاده از آی پی ثابت مناسب است؟ چگونه می‌توان اقدام به تهیه آی پی ثابت نمود؟ در این مقاله سعی بر این است که شما را با اصطلاح آی پی و آی پی ثابت آشنا کنیم. به تمام سوالات بالا جواب خواهیم داد تا بتوانید بهترین آی پی ثابت برای انجام بازی و آی پی ثابت ترید را انتخاب نمایید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آی پی(IP) چیست؟

معرفی آی پی ثابت وبگردی

IP یا Internet Protocol مشخصه منحصر به فردی است که دستگاه‌های موجود در شبکه به وسیله آن شناسایی می‌‌شوند و حتی ارتباط بین سیستم‌ها نیز از طریق IP صورت می‌گیرد. Ip را می‌توان مانند شماره تلفن دوست خود در نظر بگیرید که برای تماس با او بایستی شماره آن را بگیرید. هنگام اتصال کامپیوترها در شبکه، سیستم برای تبادل اطلاعات و تعیین موقعیت خود در فضای مجازی نیاز به آی پی دارد. به زبان ساده می‌توان گفت هر دستگاه(کامپیوتر، کنسول بازی و یا موبایل) با یک شماره خاص و یونیک به نام آدرس پروتکل اینترنت به شبکه وصل می‌شود.

به این آدرس منحصر به فرد IP می‌گویند. آی پی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: آی پی ثابت و آی پی دینامیک. در این مقاله بیشتر در مورد آی پی ثابت وبگردی صحبت خواهیم نمود.

IP ثابت چیست؟

آی پی ثابت وبگردی چیست؟

همان‌گونه که از اسم آن برمی‌آید، آی پی ثابت یک شناسه همیشه ثابت و تغییر ناپذیر در شبکه برای دستگاه شما است.  می‌توانید آی پی ثابت را از شرکت‌های اراده دهنده خدمات اینترنتی (ISP) سفارش دهید. بعضی از کسب و کارها در دنیای مجازی هستند که برای ارتباط مطمئن، آسان کردن ارتباطات از راه دور، افزایش سرعت اینترنت و میزبانی بدون دردسر سرور یا سایت خود از آی پی ثابت استفاده می‌کنند. لازم است بدانید که آی پی استاتیک(ثابت) هزینه خیلی بالاتری نسبت به آی پی‌های ساده دارند، اما این آی پی‌ها مزایا و امکاناتی دارند که خیلی از کسب و کارها تمایل به استفاده از آن‌ها را دارند. در ادامه به بررسی اینکه آی پی ثابت وبگردی و چه کاربردی دارد؟ می‌پردازیم.

آی پی ثابت وب گردی چیست؟

آی پی ثابت وبگردی به کاربرانش این قابلیت را می‌دهد تا بتوانند بدون هیچ محدودیتی به محتواهای خارجی دسترسی پیدا کنند(چه آن محتوا برایشان تحریم شده باشد و چه نه) مانند اتفاقی که این روزها برای اپلیکیشن اینستاگرام افتاده است. در این مورد نیز کاربران نیاز به آی پی ثابت اینستاگرام دارند تا بتوانند به محتوای آن دسترسی پیدا کنند. این آی‌پی ها محدودیت استفاده ندارند بنابراین هم برای گیمرها و هم برای تریدرها بسیار مناسب و کاربردی است.

کاربردهای آی پی ثابت وبگردی

کاربرد آی پی ثابت وبگردی

1-آپتایم بالا: شرکت‌هایی که میزبان سرور و یا وب سایت‌ها هستد و یا مبتنی بر سرورهای دیتابیسی کار می‌کنند، چون با حجم وسیعی از داده سروکار دارند، نیازمند آپتایم بالا، سرعت بالا و ارتباط پایدار هستند. در چنین شرکت‌هاو کسب و کارهایی آی پی ثابت وبگردی کاربرد بیشتری خواهد داشت.

2-  کسب و کارهایی که به شکل ریموت یا کنترل از راه دور با کارمندان و مشتریانشان در ارتباط هستند که باید اجازه دسترسی به فایل‌هایی از سیستم خود یا شرکت را بدهند از آی پی ثابت استفاده می‌کنند. در این شرایط می‌توانند به ارتباط پایدار و امن‌تری دسترسی پیدا کنند.

3- رفع تحریم در صرافی‌های ارز دیجیتال:همان طور که در مقاله آپی ثابت بایننس و یا آی پی ثابت کوکوین دیدید اکثر صرافی‌های خارجی، ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند. تریدرهای ایرانی برای فعالیت در بازارهای ارز دیجیتال، نیاز به یک آی پی ثابت خارج از کشور ایران دارند. اینجاست که بسیاری از علاقمندان تجارت ارزی به VPN ها روی می‌آورند بدون اینکه از این قضیه اطلاع داشته باشند که وی پی ان‌ها هربار هنگام اتصال آی پی سیستم را تغییر می‌دهند که این عمل منجر به بسته شدن حساب کاربری تریدرها می‌شود. باز هم اینجا آی پی ثابت وبگردی به کمک می‌آید و مشکل احراز هویت و تغییر مداوم آی پی را حل می‌کند.

مزایای استفاده از آی پی ثابت وبگردی:

  • کارکرد بدون قطع شدن
  • سرعت بالا در ارتباطات راه دور
  • امکان پاسخ دهی راحت به کاربران زیاد
  • توانایی میزبانی سرورها
  • آی پی ثابت وبگردی جانشین امن و مطمئن برای Vpnها

بیشتر بخوانیم: آی پی ثابت کوینکس

معایب استفاده از آی پی ثابت:

آیا با وجود تمام مزایای عنوان شده در بالا باز هم می‌توان عیبی را برای داشتن آی پی ثابت وبگردی در نظر گرفت؟

  • به دلیل رهگیری آسان تر این آی پی ها نسبت به آی پی دینامیک امنیت پایین‌تری دارند.
  • جهت استفاده از آی پی ثابت باید برای آن هزینه کرد و آن را خرید.
  • گاهی انجام تنظیمات دستی آن برای کاربان مشکل خواهد بود.
  • می‌توان گفت این آی پی‌ها واقعا مناسب همه نیستند و برای افرادی که کارهای معمولی انجام می‌دهند چندان مورد نیاز نیست.

سخن آخر

همانطور که بیان کردیم امروزه برای داشتن ارتباطات موثر و کاربردی یا حتی انجام بازی‌هایی مانند پابجی (مقاله کاهش پینگ پابجی) و حتی ترید کردن نیاز به آی پی ثابت وبگردی دارید. این آی پی ثابت به شما امکان می‌دهد بتوانبد تحریم‌ها را دور بزنید(در صورتیکه برنامه یا صرافی مورد نظر شما تحریم شده باشد) و با بالا بردن سرعت نت و امنیت بیشتر به کسب و کار خود در فضای مجازی بپردازید.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه بسیار کرد این است بتوانید شرکتی را بیابید که یک آی پی ثابت امن و با هزینه مناسب مطابق کسب و کار شما ارائه دهد. متخصصان نایس نت توانسته اند با تهیه بهترین و امن‌ترین سرورها، آی پی‌های ثابتی را جهت انجام بازی‌ها، کسب درآمد از بازی‌ها و حتی ترید کردن یا گشت و گذار در اپلیکیشن‌های تحریم شده را ارائه دهند. جهت مشاهده این سرورها به لیست سرورها مراجعه نمایید.