لگ چیست و چه معایبی دارد؟ نقد و بررسی جامع مشکلات اینترنتی کشور

لگ چیست و چه معایبی دارد؟ نقد و بررسی جامع مشکلات اینترنتی کشور

اگر شما در دنیای گیم و بازی‌های رایانه‌ای فعال هستید حتما با اصطلاح لگ که یکی از اصطلاحات رایج بین گیمرها است آشنایی دارید. لگ چیست؟ لگ در واقع تاخیری است که بازی را با اختلال مواجه می‌کند؛ که در بازی‌های آنلاین ایجاد شده و باعث ایجاد تجربه‌های نامطلوب می‌شود. لگ می‌تواند به دلیل بروز اختلال در سرورهای بازی با عدم هماهنگی بین سرورها و رایانه شما رخ دهد؛ سرعت پایین اینترنت نیز می‌تواند باعث ایجاد این مشکل در بازی‌های آنلاین شود. برای کاهش لگ بازی می‌توان از روش‌های مختلفی مانند کاهش گرافیک بازی و بهبود سخت افزار استفاده کرد.

لگ چیست؟

لگ(Lag) یا تاخیر یک اصطلاح در دنیای بازی‌های کامپیوتری و گیمرها است که در صورت کاهش ناگهانی سرعت برنامه یا قدرت پردازش آن ایجاد می‌شود؛ علاوه بر موارد گفته شده اختلال و کاهش سرعت اینترنت نیز می‌تواند باعث ایجاد لگ شود. لگ چیست در واقع به هرگونه تاخیر و اختلال در سیستم و کنسول بازی که باعث کاهش کیفیت بازی شود لگ می‌گویند. لگ در بازی باعث کاهش فریم ریت(FPS) می‌شود و اگر فریم ریت کاهش یابد به دلیل کاهش تعداد تصاویر در لحظه کیفیت بازی نیز کاهش می‌یابد و تجربه فرد از بازی با اختلال روبه‌رو می‌شود. سرویس کاهش پینگ فورتنایت باعث رفع لگ در بازی می‌شود.

امکان رخ دادن لگ در بازی‌های آنلاین چند نفره بیشتر است و عواملی مانند سیستم عامل، نرم افزار، سخت افزار، درایور و تنظیمات نرم افزاری می‌تواند از دلایل مهم ایجاد لگ باشد. اگر سرورهای بازی از شما دور باشند به احتمال زیاد لگ‌های زیادی را تجربه خواهید کرد؛ یکی از دلایل مهم ایجاد لگ در بازی به دلیل مشکل در سرورهای بازی یا عدم هماهنگی بین رایانه و سرورهای بازی است که در صورت استفاده از اینترنت با سرعت بالا مشکل برطرف می‌شود. لگ می‌تواند در وسط بازی‌های آنلاینی مانند کالاف دیوتی یا آسفالت 8 ایجاد شود و تجربه شما از بازی آنلاین را با اختلال مواجه کند به همین دلیل می‌توان با استفاده از روش‌هایی باعث کاهش ایجاد لگ شویم.

تفاوت FPS و لگ در چیست؟

FPS(frames per second) یا نرخ فریم بر ثانیه می‌تواند باعث کند شدن سرعت بازی شود و در صورتی که FPS بسیار کاهش پیدا کند اجرای بازی به صورت مشاهده اسلاید انجام می‌شود. مشکلات مربوط به FPS ناشی از مشکلات شبکه نیست و بیشتر به دلیل کارت گرافیک و رم دستگاه شما رخ می‌دهد. لگ چیست در واقع تفاوت لگ و FPS مربوط به دلیل ایجاد این دو اتفاق می‌شود؛ لگ به دلیل اختلال در شبکه و FPS به دلیل عدم هماهنگی بین گرافیک بازی و قدرت پردازش رایانه رخ می‌دهد. سرویس کاهش پینگ پابجی می‌تواند باعث بهبود لگ در بازی شود.

لگ در بازی

3 دلیل مهم ایجاد لگ در بازی

سئوال لگ چیست را مورد بررسی قرار دادیم؛ حالا باید با دلیل ایجاد لگ آشنا شویم تا بتوانیم از بروز لگ در بازی جلوگیری کنیم. از مهم‌ترین دلایل ایجاد لگ می‌توان به مشکلات سخت افزاری، سرعت نامناسب اینترنت، مشکلات سرور بازی و پینگ تایم بالا اشاره کرد. اگر سخت افزار رایانه یا تلفن همراه شما با مشکل روبه‌رو شده باشد و در حافظه یا پردازنده آن اختلالاتی وجود داشته باشد امکان ایجاد لگ وجود دارد؛ که با برطرف کردن اختلال سخت افزاری توسط کارشناسان متخصص در این زمینه لگ بازی نیز برطرف می‌شود.

دومین دلیل ایجاد لگ در بازی‌های آنلاین به دلیل وجود تحریم و فیلترینگ شدید اینترنت رخ می‌دهد و باعث می‌شود این بازی‌ها در کشور ایران از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشند. کاهش نرخ فریم بر ثانیه یا FPS سومین دلیل ایجاد لگ در بازی است که باعث می‌شود بازی به صورت روان اجرا نشود و با تاخیر همراه باشد. بیشتر بازی‌ها با 60 یا 30 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند؛ که باعث ایجاد تصویر یکنواخت می‌شوند؛ در صورتی که این عدد کاهش پیدا کند بازی نیز با کندی روبه‌رو می‌شود. سرویس کاهش پینگ وارزون باعث بهبود کیفیت این بازی آنلاین می‌شود.

برای مبارزه با لگ از چه روشی می‌توان استفاده کرد؟

رفع لگ در بازی نیازمند آشنایی با جواب لگ چیست و علت ایجاد لگ در بازی است؛ که مورد بررسی قرار گرفت. لگ در کنسول، کامپیوتر و گوشی‌های موبایل ایجاد می‌شود؛ اما معمولا بیشترین اختلال را در گوشی‌های موبایل ایجاد می‌کنند. بازی در موبایل به دلیل تنوع و قدرت پردازش موبایل می‌تواند با مشکلاتی روبه‌رو شود که با رعایت برخی نکات می‌توان از بروز مشکل در بازی جلوگیری کرد و باعث رفع لگ در بازی شد. سرویس کاهش پینگ وارکرفت می‌تواند یکی از راهکارهای جلوگیری از بروز لگ باشد.

رفع لگ در بازی

داشتن سخت افزار هماهنگ با بازی

معمولا منتشر کنندگان بازی‌های مختلف دستگاه و سخت افزار مناسب برای اجرای بازی را نیز معرفی می‌کنند و در صورتی که بازی با سخت افزار نامناسب اجرا شود افت فریم شدیدی اتفاق می‌افتد که باعث ایجاد لگ می‌شود. برای رفع لگ در بازی به‌روزرسانی درایورهای سخت افزار، ارتقای پردازنده و گرافیک، افزایش حافظه داخلی و رم مورد نیاز بازی می‌تواند باعث شود تا بازی از بهترین کیفیت خود برخوردار باشد. برای اینکه از مقدار رم و مدل پردازنده مناسب برای بازی‌های مختلف مطلع شوید باید اخبار مربوط به دنیای گیم و سرگرمی را دنبال کنید.

کاهش گرافیک بازی

اگر در بازی‌های آنلاین با لگ‌های فراوانی مواجه می‌شوید می‌توانید در تنظیمات گرافیکی بازی، رزولوشن و کیفیت تصویر را کاهش دهید تا باعث بهبود سرعت بازی شود. کاهش گرافیک در بازی‌های مختلف تنظیمات خاصی دارد؛ اما معمولا می‌توانید با وارد شدن به تنظیمات داخل بازی، گرافیک را بر روی low قرار داده و تعداد فریم‌های خروجی را بر روی 60 فریم بر ثانیه تنظیم کنید. با کاهش گرافیک بازی می‌توان از بروز لگ‌های پی‌در‌پی جلوگیری کرد.

جمع‌بندی

همان طور که اشاره شد لگ یک اختلال در بازی‌های رایانه‌ای است که بیشتر برای موبایل گیمرها اتفاق می‌افتد و می‌توان با استفاده از روش‌های مختلفی بروز این اختلال را کاهش داد. در صورتی که لگ‌ها برطرف نشوند باعث بیرون انداختن کاربر از بازی، اختلال در روند بازی و شکست شما در بازی می‌شوند؛ پس اگر نمی‌خواهید در بازی شکست بخورید بهتر از با استفاده از راه‌کارهای کاهش لگ باعث بهبود این اختلال شوید. ای پی ثابت اینستاگرام از بروز اختلال و مشکل در این برنامه جلوگیری می‌کند.

سئوالات متداول لگ چیست

1_ لگ چیست؟

لگ(Lag) یا تاخیر یک اصطلاح در دنیای بازی‌های کامپیوتری و گیمرها است که در صورت کاهش ناگهانی سرعت برنامه یا قدرت پردازش آن ایجاد می‌شود.

2_ دلایل ایجاد لگ چیست؟

از مهم‌ترین دلایل ایجاد لگ می‌توان به مشکلات سخت افزاری، سرعت نامناسب اینترنت، مشکلات سرور بازی و پینگ تایم بالا اشاره کرد.

3_ آیا با تغییر گرافیک بازی می‌توان باعث جلوگیری از بروز لگ شد؟

بله می‌توانید در تنظیمات گرافیکی بازی، رزولوشن و کیفیت تصویر را کاهش دهید تا باعث بهبود سرعت بازی و کاهش بروز لگ شود.