آموزش کاهش پینگ دستی | راه های کم کردن پینگ بدون هزینه

آموزش کاهش پینگ دستی | راه های کم کردن پینگ بدون هزینه

به زبان ساده، پینگ به تأخیر بین سرور راه دور و رایانه اشاره دارد. در دنیای بازی‌های ویدیویی آنلاین، احتمالاً اصطلاحات پینگ کم یا پینگ بالا را شنیده‌اید. هنگامی که بازی‌های آنلاین، به خصوص بازی‌های تیراندازی را انجام می‌دهید، به شما این امکان را می‌دهند که تاخیر خود را دقیقاً در بازی بررسی کنید. اگر هنگام بازی های آنلاین دچار تاخیر یا لرزش شدید، باید یک بررسی تاخیر انجام دهید، کسانی که در بازی پینگ بالاتری دارند تقریباً به طور قطع در حین انجام بازی با تاخیر مواجه خواهند شد که بر نتیجه بازی تأثیر خواهد گذاشت. در این مقاله به بحث آموزش کاهش پینگ دستی و راه های کاهش پینگ دستی خواهیم پرداخت.

پینگ چیست؟

آموزش کاهش پینگ دستی(پینگ-چیست)

تأخیر زمانی است که طول می‌کشد تا داده ها از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل شوند و دوباره برگردند. هرچه تاخیر کمتر باشد، بازی سریعتر به دستورات شما پاسخ می‌دهد. پینگ واحدی است که برای اندازه گیری تاخیر استفاده می‌شود. این به عنوان یک ابزار تشخیصی برای آزمایش سرعت انتقال داده ها از یک مکان به مکان دیگر استفاده می‌شود. پینگ کم به معنای عملکرد بهتر است. در ادامه موضوع به بحث آموزش کاهش پینگ دستی می‌پردازیم.

برای مثال: فرض کنید که دو نفر 100 متر از هم فاصله دارند و اولی به دیگری سلام می‌کند. سلام نفر اول یک ثانیه طول می کشد تا به نفر دوم برسد که 100 متر فاصله دارد. سپس نفر دوم به احوالپرسی اول شخص پاسخ می دهد که یک ثانیه طول می کشد تا به نفر اولی که آنجا ایستاده است برسد. ما می توانیم از این نتیجه بگیریم که هر دو نفری که آنجا ایستاده اند یک پینگ 1 ثانیه ای با تاخیر کلی 2 ثانیه دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش کاهش پینگ

دلایل بالا رفتن پینگ چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است پینگ شما زیاد باشد. پینگ پیچیده است زیرا شبکه‌ها پیچیده هستند و یافتن علت اصلی مشکل دشوار است. بیایید به برخی از دلایل رایج پینگ بالا نگاه کنیم.

  1. سرعت اینترنت: سرعت اینترنت شما سرعت فعالیت‌هایی را که به صورت آنلاین با یک آی پی در بازی‌ها شرکت می‌کنید را تعیین می‌کند. سرعت تعیین می‌کند که شبکه چه مقدار داده را به طور همزمان حمل کند.  این سرعت بر حسب مگابیت در ثانیه (Mbps) اندازه گیری می‌شود.
  2. ازدحام شبکه: تعداد زیاد کاربران یا دستگاه‌های موجود در شبکه می‌تواند بر سرعت اینترنت شما تأثیر بگذارد که به نوبه خود می‌تواند باعث افزایش پینگ شود. ترافیک شبکه می‌تواند به ویژه در اواسط روز، زمانی که افراد زیادی در تلاش برای استفاده از اینترنت هستند، بالا باشد.
  3. مقدار داده ها: فعالیت هایی که می خواهید انجام دهید نتایج پینگ متفاوتی را نیز به شما می دهد. فعالیت‌های با پهنای باند بالا مانند بازی‌های آنلاین و کنفرانس ویدیویی به اندازه‌ای نیاز دارند که احتمالاً متوجه خواهید شد که پینگ شما زیاد است.
  4. سرورهای بازی در مکان‌های دور: پینگ نیز به فواصل فیزیکی بستگی دارد. اگر سرور بازی از مکان واقعی شما بسیار دور باشد، ارتباط بین آن و دستگاه شما بیشتر طول می کشد و در نتیجه پینگ بالاتری خواهید داشت.
  5. دستگاه‌های قدیمی: هیچ فناوری برای همیشه نیست و دستگاه‌ها، تلفن‌ها، رایانه‌ها و روترها قدیمی می‌شوند و دیگر قادر به پاسخگویی به نیازهای شبکه یا بازی نیستند. این می‌تواند باعث اتصال ضعیف و پینگ بالاتر شود.

مقاله پیشنهادی: کاهش پینگ PUBG

آموزش کاهش پینگ دستی

آموزش کاهش پینگ دستی(پینگ)

  • برای ویندوز، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. یکی از موثر‌ترین راه های کاهش پینگ دستی در بحث آموزش کاهش پینگ دستی این است که  اول به نوار وظیفه سپس به جستجو بروید و cmd را تایپ کنید.
  2. روی Command Prompt کلیک کنید.
  3. هنگامی که Command Prompt ظاهر شد، ping google.com را تایپ کنید.
  • آموزش کاهش پینگ دستی برای مک : در مک، همان مراحل بالا را با راه‌اندازی Network Utility و وارد کردن نام میزبان یا آدرس IP که می‌خواهید سرویس کاهش پینگ را برای آن انجام دهید وارد کنید.
  • به جای وای فای از کابل اترنت استفاده کنید: گاهی اوقات اتصال وای فای ممکن است ضعیف و ناپایدار باشد، که ممکن است پینگ شما را بالاتر ببرد. اتصال مستقیم دستگاه خود به روتر با کابل، اتصال پایدار را تضمین می‌کند و به طور خاصی تأخیر و پینگ را بهبود می‌بخشد.
  • دستگاه خود را به روز کنید: اگر راه اندازی مجدد دستگاه شما کمکی نکرد، ممکن است زمان به روز رسانی آن نیز فرا رسیده باشد. نصب جدیدترین به‌روزرسانی‌ها به این معنی است که هر گونه اشکال برطرف می‌شود، بنابراین توانایی‌های شبکه دستگاه شما نیز به طور بالقوه بهبود می‌یابد. کافیست در تنظیمات دستگاه خود به قسمت به روز رسانی ها بروید و دکمه به روز رسانی را فشار دهید.
  • هر برنامه غبر مربوط دیگری را ببندید: هر برنامه دیگری را در رایانه خود که ممکن است از پهنای باند زیادی استفاده کند را ببندید، مانند پخش صدا یا ویدیو و… اجرای چندین برنامه ممکن است سرعت انتقال داده‌ها از طریق روتر شما و سپس انتقال آن به پلت فرم بازی شما را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ فورتنایت

اگر که تمام راه حل‌های کاهش پینگ دستی در بحث آموزش کاهش پینگ دستی در بالا را امتحان کردید و همچنان پینگ شما بالا است، ممکن است دلایل زیادی برای این وجود داشته باشد، از جمله رایج‌ترین آنها دریافت ضعیف Wi-Fi، تداخل شبکه از دستگاه‌های اطراف، یا اتصال به سروری که از شما دور است. همچنین تنظیمات گرافیکی بازی نسبت به سیستم شما ممکن است خیلی بالا باشد و باعث شود که بازی گاهی اوقات عقب بیفتد.

مقاله پیشنهادی: کاهش پینگ warzone

سرعت پینگ خوب برای بازی آنلاین چقدر است؟

آموزش کاهش پینگ دستی(برای بازی)

  1. بیشتر از 30 میلی‌ثانیه : پینگ عالی؛ تقریبا غیر قابل توجه؛ سرعت پینگ خوب برای بازی های آنلاین
  2. 30 تا 50 میلی ثانیه : پینگ متوسط. هنوز برای بازی آنلاین خوب است.
  3. 50 تا 100 میلی ثانیه : زمان پینگ تا حدودی کند. برای مرور وب خیلی قابل توجه نیست، اما ممکن است در هنگام بازی تأثیر بگذارد.
  4. 100 ms تا 500 ms : پینگ آهسته. تاثیر کمتری بر مرور وب دارد، اما تاخیر قابل توجهی در بازی های آنلاین ایجاد می‌کند.
  5. کمتر از 500 میلی‌ثانیه : پینگ‌های نیم‌ثانیه یا بیشتر، تاخیر قابل‌توجهی را به همه درخواست‌ها اضافه می‌کنند. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که مبدا و مقصد در نقاط مختلف جهان باشد.

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدیم که پینگ (تأخیر عبارت از نظر فنی صحیح تر است) اندازه گیری تاخیر یا سرعت ارسال یا دریافت سیگنال خروجی از کامپیوتر شما است. زمان پینگ در میلی ثانیه (ms) اندازه گیری می‌شود. یکی از موثر‌ترین راه های کاهش پینگ دستی در بحث آموزش کاهش پینگ دستی این است که  اول به نوار وظیفه سپس به جستجو بروید و cmd را تایپ کنید. سپس ping google.com را تایپ کنید.