معرفی ۷ مورد از بهترین بازی های متاورس در سال ۲۰۲۳

معرفی ۷ مورد از بهترین بازی های متاورس در سال ۲۰۲۳

در انتخاب بهترین بازی های متاورس، علاوه بر زیبایی دنیای مجازی بازی، لازم است روش بازی و تعامل بازیکنان نیز مد نظر قرار گیرد. به عنوان مثال، ویژگی‌هایی همچون سیستم‌های باز، اقتصاد متمرکز بر بازیکن، ایجاد و مالکیت آیتم‌ها توسط کاربران، و وجود بازار آزاد برای معاملات، از جمله عواملی هستند که در ارزیابی این بازی‌ها اهمیت دارند. در این نوشتار از منبع نایس نت، قصد داریم ۱۰ بازی برتر متاورس را که قرار است در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن منتشر شوند، معرفی نماییم.

آشنایی با بهترین بازی های متاورس

بازی‌های متاورس شامل انواع گوناگونی از ژانرها و سیستم‌های گیم‌پلی مختلف هستند. این بازی‌ها پلتفرم‌های مختلفی را فراهم می‌کنند که به بازیکنان این امکان را می‌دهند تا با انجام ماموریت‌ها و ساخت محیط‌های خاص برای خود، دارایی‌های دیجیتال جمع‌آوری کرده و آن‌ها را معامله نمایند. در زیر، ۱۰ پلتفرم و دنیای بازی برتر در متاورس را که در سال ۲۰۲۳ به‌صورت رسمی راه‌اندازی خواهند شد، معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بازی crypto cars چیست؟

لازم به ذکر است که هنوز هیچکدام از این بازی‌ها به‌طور کامل منتشر نشده‌اند. مفهوم اقتصاد کاربر-محور در بازی که قدرت تأثیرگذاری در دنیای واقعی داشته باشد، یک ایده‌ی نوآورانه است. هیچ دستورالعمل قطعی برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد. بدیهی است که سرمایه‌گذاری در این زمینه همانند یک بازی رایگان نیست و با خطراتی همراه است که باید از آنها آگاه باشید.

هلیکس(Helix)

بهترین بازی های متاورس(Helix)

هلیکس، یکی از جدیدترین پلتفرم‌های Metaverse، با معرفی توکن NFT به نام Founders Pass، توجه گسترده‌ای جلب کرده است. این توکن منحصر به فرد خود در طول مراحل توسعه به سرعت به بازار عرضه شد و در سه هفته گذشته تا قبل از راه‌اندازی نسخه کامل بازی، قیمت آن سه برابر شد.

هولدرهای توکن Founders Pass می‌توانند در شهر پارالل(Parallel City)، یک نسخه مجازی از شهر نیویورک، آپارتمان بسازند و ماشین اسپرت خریداری کنند. همچنین، پس از راه‌اندازی نسخه کامل بازی، این هولدرها قادر به ساخت آیتم‌های ویژه برای خود برای پیشرفت بیشتر خواهند بود.

فروش عمومی زمین‌های این بازی در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ۱۴۰۱) شروع شد و در همان لحظه ۱۰ هزار قطعه زمین به فروش رسید. کل زمین‌ها به صورت یک ساختمان تشکیل شده‌اند و هرکدام از آن‌ها مکان سکونت و پایگاه عملیات یک بازیکن می‌باشد.

هلیکس یک بازی جهان آزاد یا Open-world است که در آن کاربران می‌توانند گشت و گذار کرده، ماموریت‌ها را تکمیل نموده و با افراد جدید آشنا شوند. برخی افراد این بازی را به عنوان نسخه وب ۳ از بازی جی‌تی‌ای(GTA)، نامیده‌اند و با توجه به پیش‌نمایش بازی، شباهت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد.

میراندوس(Mirandus)

بهترین بازی های متاورس(mirandus)

در دنیای مجازی Mirandus، بازیکنان به‌طور کامل آزاد هستند تا انتخاب‌های خود را داشته باشند. به عنوان مثال، می‌توانند در صحرا سیاحت کنند، در دربار پادشاهان خدمت کنند، یا حتی یک فروشگاه در یکی از قلعه‌های بزرگ این سرزمین اداره کنند. ورود به این سرزمین تنها برای جنگجویان، صنعت‌گران و کاوشگران بسیار ماهر ممکن است، که می‌توانند در نقش Exemplarها با قدرت‌های ویژه ظاهر شده و اسرار این دنیای منحصربه‌فرد را کشف کنند.

محوریت اصلی گیم‌پلی در Mirandus، مالکیت دارایی‌های داخل بازی مانند سند زمین است. این اسناد به بازیکنان این امکان را می‌دهند که بخش‌هایی از سرزمین‌های بکر را به مالکیت درآورند و دارایی‌های خود را گسترش دهند. این دارایی‌ها و املاک می‌توانند از مزارع کوچک تا شهرهای بزرگ را شامل شوند.

کاوش در جهان Mirandus با خطرات زیادی همراه است، اما پاداش‌های بسیاری نیز دارد. بازیکنان می‌توانند ماده افسانه‌ای Materium را که یک جادوی قدرتمند است، به دست آورند و از آن برای طلسم کردن، ساخت آیتم‌های کمیاب و حتی زنده‌ کردن دوباره قهرمانان استفاده کنند.

ایلوویوم(Illuvium)

بهترین بازی های متاورس(illuvium)

یکی دیگر از بهترین بازی های متاورس که طرفداران زیادی هم پیدا کرده است بازی ایلوویوم می‌باشد. Illuvium یک بازی نقش‌آفرینی فانتزی است که توسط یک سازمان غیرمتمرکز به نام Illuvium DAO بر بستر بلاکچین اتریوم توسعه یافته است. این بازی در ژانویه ۲۰۲۱ معرفی شد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های متاورس تبدیل شد.

Illuvium یک بازی جهان باز سه‌بعدی است که بر پایه پروتکل مقیاس‌پذیر Immutable X ساخته شده است. در این بازی، بازیکنان قابلیت کاوش و تغییر محیط بازی را دارند. هدف اصلی این بازی، جستجو و افزایش تعداد موجودات منحصربه‌فرد به نام Illuvial است که بعداً می‌توان از آن‌ها برای جنگ با موجودات بازیکنان دیگر استفاده کرد. بازیکنان با شرکت در مبارزات و کسب پیروزی‌ها، پاداش‌هایی را به دست می‌آورند.

در حال حاضر، این بازی در فاز بتا به نام Overworld قرار دارد و علاقمندان می‌توانند در وب‌سایت Illuvium ثبت‌نام کنند و شروع به بازی کنند. Illuvium Zero نیز یک نسخه دیگر از این بازی است که متمرکز بر پایه‌سازی، استخراج منابع و طراحی نقشه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بازی روبلاکس چیست؟

استار اطلس(Star Atlas)

بهترین بازی های متاورس(star atlas)

یکی دیگر از بهترین بازی های متاورس که توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند، بازی استار اطلس بود. استار اطلس یک دنیای مجازی است که داستان آن در سال ۲۶۲۰ رخ می‌دهد، و سه گروه برای دستیابی به منابع، کنترل قلمرو، و حاکمیت سیاسی به یکدیگر می‌پردازند. این گروه‌ها به نام‌های MUD Territory(تحت مدیریت انسان‌ها)، ONI Region  (ائتلاف نژادهای فضایی)و Ustur Sector(تحت فرمان ربات‌های انسان‌نمای هوشمند) هستند.

به عنوان یک شهروند در یکی از سه گروه بازی استار اطلس، شما می‌توانید در جریان جنگ کهکشان‌ها نقش‌آفرینی کنید و با مشارکت خود، پاداش‌های ارزشمندی را به دست آورید. در این دنیای مجازی، امکان دارد سرزمین خود را خریداری، منابع را استخراج، توکن‌ها را جلب کرده و اکوسیستم بین-کهکشانی را کنترل نمایید.

امبر سورد(Ember Sword)

بهترین بازی های متاورس(ember sword)

امبر سورد، یک بازی چندنفره آنلاین نقش‌آفرینی(MMORPG) است که توسط استودیو بازی‌سازی So Couch Studios توسعه یافته است. داستان این بازی در دنیای فانتزی به نام Pangea رخ می‌دهد که به عنوان “سرزمین ماجراجویی و کاوش بی‌پایان” شناخته می‌شود. در این بازی، بازیکنان می‌توانند با هیولاها مبارزه کنند، تجارت با بازرگانان داشته باشند، آیتم‌های دیجیتال بسازند، و یک جامعه را بنیان نهند.

دارایی‌های این بازی در پلتفرم Immutable X قابل دسترسی هستند و بازیکنان می‌توانند آیتم‌های دیجیتال منحصر به فردی نظیر دارایی‌های داخل بازی، شمشیرها، و توکن‌ها را خریداری و معامله کنند. تست فاز پیش‌آلفا در سال ۲۰۲۲ انجام شده و تست آلفا نیز در سال ۲۰۲۳ در شهر Solarwood، پایتخت بازی، آغاز خواهد شد.

فانتوم گلکسیز(Phantom Galaxies)

بهترین بازی های متاورس(phantom galaxy)

فانتوم گلکسیز، یک بازی نقش‌آفرینی اکشن و سوم شخص است که با گیم‌پلی سه‌بعدی سنتی را به کمک تکنولوژی بلاک‌چین تلفیق می‌کند. این امکان به بازیکنان می‌دهد که دارایی‌های داخل بازی را به‌دست آورده و مدیریت کنند. این دارایی‌ها می‌توانند شامل هر چیزی از ماشین‌آلات و تجهیزات گرفته تا آواتارها و توکن‌های داخل بازی باشند.

کیفیت بالای گیم‌پلی، حاکمیت بازیکن-محور و مالکیت واقعی دارایی‌های داخل بازی، از جمله ویژگی‌های بازی Phantom Galaxies هستند. تمام این امکانات با استفاده از فناوری نسل سوم وب و توکن حاکمیتی ASTRAFER ممکن شده است.

لایف بیاند(Life Beyond)

بهترین بازی های متاورس(life beyond)

لایف بیاند یک بازی آنلاین آینده‌نگر است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا جامعه‌های دلخواه خود را ایجاد کنند. با اتخاذ رویکرد وب ۳ و بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین، بازی Life Beyond یکی از نخستین بازی‌های این دسته است که حقیقتاً مالکیت دارایی‌های دیجیتال و کنترل اقتصاد و جوامع داخل بازی را به دست بازیکنان می‌سپارد.

این بازی یک محیط پیوسته(Persistent) دارد؛ به این معنا که حتی زمانی که بازیکن آفلاین است، گیم‌پلی بازی ادامه دارد و به پیشرفت می‌پردازد. بازیکنان می‌توانند جوانب مثبت یا منفی جوامع انسانی واقعی را در این بازی تجسم کنند. این بازی یک ترکیب منحصر به‌فرد از گیم‌پلی و فرصت‌های کسب درآمد فراهم می‌کند.

آیتم کلکسیونی Agent Zero Jacket در این بازی نماد حمایت شما از این عنوان است. Zero Jacket اولین قطعه از مجموعه کامل Agent Zero  است. بازیکنانی که این لباس را به‌دست آورند، از پاداش‌های ویژه بهره‌مند می‌شوند و اولین داوطلبان ماجراجویی در سیاره Dolos خواهند بود.

سخن اخر

Metaverse، یک دنیای مجازی فوق‌العاده جذاب است که روز به روز به قابلیت‌ها و شگفتی‌های آن افزوده می‌شود. از زمان راه‌اندازی Metaverse، پلتفرم‌های مختلف بازی به این دنیای هیجان‌انگیز پیوسته و این فرصت را ایجاد کرده‌اند تا گیمرها و بازیکنان، علاوه بر تجربه بازی و سرگرمی، بتوانند درآمد واقعی نیز کسب کنند. در این مقاله، 7 مورد از بهترین بازی های متاورس را معرفی کرده‌ایم که در آینده نزدیک به راه‌اندازی خواهند رفت و احتمالاً توجه گیمرها و علاقه‌مندان را به خود جلب خواهند کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه متاورس و بازی‌های کریپتو با نایس نت همراه باشید.