منظور از لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی چیست؟

منظور از لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی چیست؟

تا کنون، بیش از ۲۰ هزار نوع از ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو ظاهر شده‌اند. البته این فهرست به این تعداد محدود نیست و تقریباً هر روز یک ارز جدید وارد بازار می‌شود و در صرفه‌جویی‌ها به لیست اضافه می‌شود. فرآیند لیست شدن ارز دیجیتال، زمانی رخ می‌دهد که یک صرافی خاص، یک جفت معاملاتی برای آن دارایی ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، لیست کردن ارز دیجیتال در صرافی‌ها نشان می‌دهد که می‌توانید یک ارز دیجیتال خاص را در آن پلتفرم معامله کنید. آیا می‌دانید چه مزایایی در لیست شدن ارزها در صرافی‌های معتبر وجود دارد و چه اهمیتی این مسئله دارد؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی به چه معنا است؟

نحوه لیست شدن ارز دیجیتال

فرآیندی که یک صرافی جفت‌های معاملاتی را برای یک ارز دیجیتال ارائه می‌دهد، به عنوان لیست کردن ارز دیجیتال شناخته می‌شود. به طور کلی، لیست شدن یک ارز دیجیتال نشان‌دهنده این است که رمزارز مورد نظر الزامات مالی و نظارتی لازم را برآورده کرده و با حداقل استانداردهای کیفی صرافی‌ها هماهنگ است.

همانطور که می‌دانید، صرافی‌های دیجیتال معتبر، وسیله‌ای برای ورود به بازار جهانی ارزهای دیجیتال و فراهم کردن زیرساخت برای انجام معاملات ارز دیجیتال هستند. اما پیش از اینکه این بازار جهانی محبوب شود، توسعه‌دهندگان معمولاً سعی می‌کنند با جذب سرمایه و اجرای فروش عمومی بر روی ارز دیجیتال تازه تولید شده، توکن‌ها را توسعه دهند. پس از فروش یک قسمت قابل توجه از این ارز دیجیتال، در برخی موارد، این پروژه‌های جدید در صرافی‌های مختلف لیست می‌شوند. به طور معمول، سرمایه‌گذاری افراد در توکن جدید قبل از لیست شدن در صرافی‌های دیجیتال، باعث می‌شود که معاملات و رشد قیمتی این رمزارز پس از لیست شدن به وقوع بپیوندد.

بیشتر بخوانید: متاورس چیست؟

تاثیر لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها

لیست شدن ارزهای دیجیتال

لیست شدن یک ارز دیجیتال در صرافی زمانی اتفاق می‌افتد که تحلیلگران و کارشناسان صرافی، پروژه را از همه جوانب بازرسی کرده و از پشتوانه و پتانسیل رشد ارز دیجیتال اطمینان حاصل کرده‌اند. این امر از آنجا ناشی می‌شود که مشخص شده است که برای یک رمز ارز، لیست شدن در یک صرافی معتبر می‌تواند کلیدی باشد تا به ارزش واقعی خود دست یابد. بنابراین، توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند که برای لیست شدن در صرافی‌های با اعتبار بالا، هزینه‌های مربوط به این فرآیند را پرداخت کنند.

همچنین، لیست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها، حتی برای آن‌هایی که مدتی است به بازار عرضه شده‌اند، می‌تواند پامپ قیمتی قابل توجهی در نمودار ارز به دنبال داشته باشد. این مسئله به واسطه این است که روند لیست شدن رمز ارزها در صرافی‌های دیجیتال، به عنوان سندی قوی برای اعتبار و قابل اطمینان بودن آن رمزارز در نظر گرفته می‌شود.

البته باید توجه داشت که لیست شدن یک ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبر ممکن است به رشد قابل توجهی منجر شود، اما این تأثیر در صرافی‌های کمتر شناخته شده به همین اندازه نخواهد بود. به عنوان مثال، لیست شدن “شیبا اینو” در بایننس جذابیت زیادی داشت و تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران را جلب کرد. در مقابل، لیست شدن همین رمز ارز در صرافی‌های کمتر معروف، تأثیر چندانی در بازار ایجاد نکرد.

به این ترتیب، تأثیر لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی را می‌توان به پنج مورد زیر خلاصه کرد:

  1. لیست شدن ارز دیجیتال باعث افزایش شناخت عمومی و قابلیت دسترسی به آن می‌شود، که موجب تصمیم‌گیری بیشتر افراد برای معامله یا سرمایه‌گذاری می‌گردد.
  2. کاربران باور دارند که ارزهای دارای اعتبار در صرافی‌های دیجیتال بین‌المللی معامله می‌شوند.
  3. پس از لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی، امکان معامله با جفت‌های ارزی مختلف و حتی ارزهای فیات نیز امکان‌پذیر می‌شود.
  4. انجام تراکنش‌ها پس از لیست شدن ارزهای قدیمی یا جدید، احساس امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند.
  5. لیست شدن در صرافی‌های معتبر موجب جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری توسط افراد نامعتبر در بازار کریپتو می‌شود.

چگونه از لیست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی ها باخبر شویم؟

لیست کردن ارز دیجیتال

حال که با اهمیت اطلاع‌رسانی و بهره‌مندی از ارزهای دیجیتال جدید لیست شده آشنا شده‌اید، در ادامه تصمیم داریم بهترین راه‌هایی که می‌توانید از لیست شدن ارزهای دیجیتال جدید مطلع شوید را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید زمین در آلتراورس

  1. صرافی‌ها و وب‌سایت‌ها:

اولین و بهترین منبعی که می‌توانید از لیست شدن ارزهای دیجیتال جدید باخبر شوید، استفاده از صرافی‌ها و وب‌سایت‌های معتبر در زمینه بازار ارزهای دیجیتال است. این منابع بر اساس سیاست‌های خود، جدیدترین و ارزشمندترین رمزارزها را لیست می‌کنند. بنابراین، مشاهده قسمت “لیست جدید” یا هم‌راه با عنوان‌های مشابه در وب‌سایت یا صرافی، می‌تواند به شما اطلاعات مورد نیاز را ارائه کند.

  1. پلتفرم‌های ICO:

در پلتفرم‌های عرضه اولیه(ICO) نیز می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره لیست شدن ارزهای دیجیتال جدید به دست آورید، به خصوص اگر پلتفرم مورد نظر مخاطبان بسیاری را جذب کرده باشد. با این حال، باید دقت کنید و در هر عرضه اولیه که شرکت نمی‌کنید، به دلیل وجود تقلب‌ها و کلاهبرداری‌ها.

  1. شبکه‌های اجتماعی و توییتر:

بسیاری از کارشناسان و توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و آخرین و موثرترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند. از این رو، پیگیری اخبار ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه توییتر، می‌تواند به شما کمک کند تا از لیست شدن ارزهای جدید آگاه شوید. بیشتر کاربران در این شبکه‌ها، به رمزارزهای آینده‌دار و مهم توجه می‌کنند.

با این راهنما، امیدوارم که به دنبال لیست شدن ارزهای دیجیتال جدید با موفقیت و به شکل اطلاع‌رسانی تر بپردازید.

آی پی ثابت بایننس

نکاتی که باید پیش از خرید ارز دیجیتال جدید بدانید

همانطور که اشاره شد، لیست شدن ارز دیجیتال به معنای ورود آن به بازار و توانایی خرید و فروش آن است. جالب است بدانید که هنگامی که یک رمز ارز جدید در یک سایت یا صرافی معتبر لیست می‌شود، مشاهده‌ی رشد قیمت آن رمزارز اتفاق می‌افتد.

فرآیند تولید و انتشار یک ارز دیجیتال، دارای مراحل مختلفی است که جزئیات آن از حوصله این بحث خارج است. به طور کلی، کارشناسان، برنامه‌نویسان، و کارآفرینان در حوزه فناوری‌های دیجیتال، با توجه به سیاست‌ها، الگوریتم‌ها، و تکنولوژی‌های مختلف، یک رمزارز جدید را ایجاد می‌کنند. پس از ایجاد این ارز دیجیتال، صرافی‌ها به عنوان پلتفرم‌های ارائه‌دهنده، مسائل امنیتی مختلف را بررسی می‌کنند تا این ارز دیجیتال را برای خرید و فروش در دسترس معامله‌گران قرار دهند.

صرافی‌ها موظف به دقت بررسی کیفیت و ماهیت ارزهای جدید هستند و در صورت تایید، آن‌ها را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. اگر یک صرافی معتبر یک رمز ارز را به لیست ارزهای دیجیتال جدید اضافه کرده باشد، این نشان‌دهنده اعتبار این ارز دیجیتال است. زیرا صرافی برای افزودن هر ارز دیجیتالی به لیست، هزینه و تحلیل‌های دقیقی را انجام داده و اعتبار آن را ارزیابی کرده است. اما اگر یک صرافی نامعتبر یا ناشناخته یک رمز ارز را به عنوان ارز دیجیتال جدید معرفی کند، باید از اعتبار آن شکایت کرد.