بازی روبلاکس چیست؟ آموزش کسب درآمد از بازی روبلاکس(Roblox)

بازی روبلاکس چیست؟ آموزش کسب درآمد از بازی روبلاکس(Roblox)

بازی روبلاکس چیست؟ بازی روبلاکس یک پلتفرم بازی سازی درآمدزا است که در چند سال اخیر به شهرت فراوانی دست یافته است. این بازی، به طور همزمان، امکان کسب درآمد و لذت بردن از فرایند بازی را به کاربران ارائه می‌دهد. در جامعه‌ی گیمرها، کسب درآمد از بازی‌ها به عنوان یک زمینه‌ی جدید در چند سال اخیر شناخته شده است و بسیاری از علاقمندان به بازی‌های کامپیوتری و موبایلی، با وارد شدن به این حوزه، به جز لذت بردن از بازی، از آن به عنوان یک منبع درآمد نیز استفاده می‌کنند.

بازی روبلاکس یکی از پلتفرم‌های بازی سازی درآمدزا است که در مدت اخیر به شهرت زیادی دست یافته است. علی‌رغم اینکه روبلاکس یک بازی عجیب و کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد، اما همین ویژگی‌ها آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند و در سراسر جهان به موفقیت بزرگی دست یافته است. متأسفانه، درباره‌ی این بازی، شایعاتی مانند داستان‌های ترسناک جعلی و توصیه‌های نادرست در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. با این حال، روبلاکس در حال حاضر میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد که در کسب درآمد از این بازی بلاکچینی مشغول فعالیت هستند.

روبلاکس دنیایی است که شما را ساعت‌ها در خود غرق می‌کند و به شما امکان می‌دهد در کنار تفریح و سرگرمی، از این پلتفرم درآمد کسب کنید. اگر قصد کسب درآمد از روبلاکس را دارید تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

بازی روبلاکس چیست؟

بازی روبلاکس چیست؟

پیش از هرچیز باید بدانید که روبلاکس یک بازی نیست، بلکه یک محیط یا یک پلتفرم بزرگ است که در آن می‌توانید در بازی‌هایی که توسط کاربران دیگر ساخته و توسعه داده‌شده‌اند، شرکت کنید. کمپانی روبلاکس هیچ نقشی در تولید این بازی‌ها ندارد و تمامی آن‌ها توسط گیمرهای خلاق ساخته می‌شوند. این نکته از روبلاکس را از سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند. در روبلاکس، شما همچنین می‌توانید بازی بسازید و هم بازی کنید.

در حال حاضر، بیش از ۲۰ میلیون بازی بر روی این پلتفرم ساخته و منتشر شده است. به جای توصیف خود را به عنوان یک پلتفرم متاورسی، روبلاکس از عنوان “پلتفرم تخیلی” استفاده می‌کند. در واقع، روبلاکس یک متاورس است که میلیون‌ها بازی مختلف در آن ساخته شده است. روبلاکس در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد و در حال حاضر بیش از ۶۵ میلیون کاربر فعال دارد. طبق پیش‌بینی‌ها، بیش از ۱۷۸ میلیون حساب کاربری در بازی روبلاکس ساخته شده است، که این رقم به تا به حال در هیچ پلتفرم متاورسی ثبت نشده است. به طور کلی، پیشینه طولانی‌مدت این بازی باعث شده تا به یکی از پرکاربردترین بازی‌های متاورسی تبدیل شود. جامعه کاربری این بازی به قدری بزرگ است که هر فردی با هر ملیت، نژاد و زبانی می‌تواند با هر فرد دیگری ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: بازی cryptocars چیست؟

چرا بازی روبلاکس اینقدر مشهور است؟ دلایل محبوبیت بازی روبلاکس چیست؟

در این پلتفرم، امکان ساخت، بازی و درآمدزایی برای تمامی سنین، حتی کودکان وجود دارد. برخی از توسعه‌دهندگان توانسته‌اند در طول یک سال، حدود ۱ میلیون دلار درآمد از بازی‌های خود را کسب کنند. البته بسیاری از بازی‌های روبلاکس رایگان هستند؛ اما برخی از آن‌ها نیازمند خریدهای درون بازی هستند که بازیکنان می‌توانند از ارز دیجیتال Robux برای این پرداخت‌ها، مانند خرید زمین در متاورس، استفاده کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند بخشی از این تراکنش‌ها را در قالب توکن Robux نگه دارند و وقتی توانستند مقدار مشخصی از ارز روبلاکس را جمع‌آوری کنند، می‌توانند آن‌ها را در برنامه‌ای به نام Developer Exchange  به پول تبدیل کنند.

بهتر است بدانید که فقط سازندگان و توسعه‌دهندگان نیستند که می‌توانند از این بازی درآمد کسب کنند؛ بلکه کمپانی روبلاکس نیز دارای سهامی با ارزش و شگفت‌انگیز است. روبلاکس به ‌تازگی وارد بورس شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید سهام این شرکت، در سود آن شریک شوند. برخی از بازی‌های روبلاکس، فوق‌العاده محبوب هستند. به عنوان مثال، بازی Adopt Me  یک بازی شبیه‌ ساز برای به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی است که در آن بچه‌ها از حیوانات مراقبت می‌کنند. این بازی روبلاکس، رکورد بیش از ۱.۶ میلیون بازیکن هم‌ زمان را در آوریل سال ۲۰۲۰ شکست و بیش از ۲۰.۴ بازدید داشته است.

بیشتر بخوانید: صرافی کوین تایگر چیست؟

آموزش دانلود و نصب بازی روبلاکس

حال که می‌دانید بازی روبلاکس چیست، برای ساخت حساب کاربری و ثبت نام در بازی بلاکچینی Roblox، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. ابتدا یک سرویس کاهش پینگ و رفع تحری بازی تهیه کنید، سپس اپلیکیشن Roblox را برای سیستم‌عامل خود (مانند Android، iOS، Windows وXbox دانلود و نصب کنید. می‌توانید این اپلیکیشن را از سایت رسمی Roblox به آدرس(https://www.roblox.com) دریافت کنید.

آموزش نصب بازی روبلاکس

  1. پس از ورود به سایت Roblox، شما با صفحه‌ای مواجه می‌شوید. اگر قبلاً حساب کاربری دارید، بر رویLog In کلیک کنید و اطلاعات خود را وارد کنید. در غیر این صورت، برای ایجاد حساب کاربری جدید، مشخصات خواسته شده (مانند تاریخ تولد، نام کاربری و رمز عبور) را وارد کرده و بر رویSign Up کلیک کنید.
  2. حالا به عنوان والدین در بازی Roblox وارد شده‌اید و می‌توانید یک حساب کاربری برای فرزندتان ایجاد کنید تا بتوانید فعالیت‌های آن را کنترل کنید. همچنین، در این مرحله می‌توانید شخصیت آواتار خود را طراحی کنید.

آموزش ثبت نام در روبلاکس

  1. برای ادامه، ایمیل خود را تأیید کنید. برای این کار، به تب تنظیمات یاSettings بروید و بر رویAccount کلیک کنید. سپس ایمیل خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر کمتر از ۱۳ سال هستید، باید ایمیل والدین خود را وارد کنید.

با اتمام این مراحل، شما حساب کاربری Roblox خود را ساخته و می‌توانید به بازی بپردازید و از آن لذت ببرید. همچنین، با فعالیت در بازی Roblox می‌توانید درآمد کسب کنید، موفق باشید.

مقاله پیشنهادی: رفع تحریم کلش آف کلنز

آموزش کسب درآمد از بازی روبلاکس

کسب درآمد از روبلاکس

حال که می‌دانید بازی روبلاکس چیست و نحوه ثبت نام در روبلاکس به چه صورت است، بهتر است با روش‌های کسب درآمد از روبلاکس نیز آشنا شوید. در کل، سه راه برای کسب درآمد از بازی روبلاکس وجود دارد. زمانی که شما در روبلاکس هر عملی را انجام می‌دهید، درصدی از تراکنش که شما در آن دخیل هستید را دریافت می‌کنید. در هر تراکنش، خالق آیتم مجازی 30 درصد، فروشنده یا توزیع‌کننده کالا 40 درصد و پلتفرم 30 درصد دریافت می‌کند. در ادامه هر یک از این راه‌ها را توضیح می‌دهیم:

  • ساخت و فروش آیتم‌های آواتار(کاراکتر): توسعه‌دهندگان می‌توانند در این پلتفرم لوازم جانبی و لباس‌های آواتار را مانند توکن NFT بسازند و با قیمتی مناسب بفروشند.
  • ایجاد یک تجربه جذاب(طراحی بازی): شرکت روبلاکس در ازای ایجاد یک تجربه جذاب درون پلتفرم، به خالق بازی رمزارز روبلاکس اهدا می‌کند. این مقادیر بر اساس سهم زمانی که یک کاربر در بازی شما صرف می‌کند، محاسبه می‌شود. این پرداخت‌های مبتنی بر تعامل، علاوه بر خریدها، راهی برای پاداش دادن به توسعه‌دهندگان خوش‌ذوق است و به طور خودکار انجام می‌شود.
  • ایجاد و فروش دارایی‌ها و افزونه‌های استودیو: کاربران می‌توانند ابزارها و دارایی‌های تخصصی در این بازی کریپتویی نظیر مدل‌ها و افزونه‌ها را ساخته و به افراد بفروشند.

بیشتر بخوانید: سرویس کاهش پینگ فری فایر

سخن آخر

بازی روبلاکس چیست؟ روبلاکس یک پلتفرم بازی آنلاین است که به کاربران امکان می‌دهد بازی‌های خلاقانه خود را بسازند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این بازی جهت ارتقای مهارت‌های خلاقیت، برنامه‌نویسی و تفکر استراتژیک بسیار مناسب است. همچنین، روبلاکس یک فرصت عالی برای کسب درآمد در دنیای مجازی است. با سه راه کسب درآمد، شامل ساخت و فروش آیتم‌های آواتار، ایجاد تجربه جذاب و فروش دارایی‌ها و افزونه‌های استودیو، کاربران می‌توانند درآمد خود را افزایش دهند. با توجه به محبوبیت روبلاکس و جامعه فعال آن، این پلتفرم به عنوان یک محیط پویا و سودآور برای توسعه‌دهندگان و بازیکنان علاقه‌مند به بازی‌های آنلاین محسوب می‌شود.