بازی دیسنترالند یا متاورس دیسنترالند چیست و چطور از آن کسب درآمد کنیم؟

بازی دیسنترالند یا متاورس دیسنترالند چیست و چطور از آن کسب درآمد کنیم؟

متاورس دیسنترالند چیست؟ بازی‌های واقعیت مجازی(Virtual Gaming) از جذاب‌ترین جنبه‌های فناوری شگفت‌انگیز بلاکچین به شمار می‌آیند. این بازی‌ها، که بر اساس سیستم بلاکچین ساخته شده‌اند، امکاناتی چون اختصاصی‌سازی آیتم‌های داخل بازی، گسترش قابلیت‌های شبکه، و حتی کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را فراهم می‌سازند. این بازی به عنوان یکی از بهترین و برجسته‌ترین بازی‌های متاورس شناخته می‌شود و در حال حاضر یکی از نخستین و معتبرترین بازی‌های جهان متاورس است.

در این نوشتار، به عنوان یک راهنمای کامل برای علاقه‌مندان به بازی دیسنترالند، توضیح داده شده است که دنیای متاورس دیسنترالند چیست و چگونه می‌توان در آن ثبت نام کرده و به بازی پرداخت. فضای Decentraland به تنهایی یک دنیای مجازی غیرمتمرکز است که در آن می‌توان بازی کرد، و همچنین امکان دارد چیزهای اساسی مانند املاک دیجیتال و انواع NFT را خرید و فروش کرد. این بازی و فضای آن، تجربه‌ای نوظهور اجتماعی فراهم می‌کند که در آن بدون نیاز به حضور فیزیکی، تعامل با دیگران امکان‌پذیر است. اما چگونگی بازی در این محیط عجیب‌وغریب و نحوه کسب درآمد از آن، مسائلی است که در این مقاله بررسی شده‌اند.

متاورس دیسنترالند چیست؟

متاورس دیسنترالند چیست؟

دیسنترالند(Decentraland) یک پلتفرم غیرمتمرکز و واقعیت مجازی(VR) است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا محتوا و برنامه‌های خود را ایجاد و از آنها کسب درآمد نمایند. زمین‌های دیجیتال این پلتفرم با نام LAND شناخته می‌شوند. به طور خاص، LAND یک دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض یا توکن NFT است که توسط قراردادهای هوشمند اتریوم حفظ می‌شود. Decentraland سپس زمین‌های دیجیتال را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد که آن را با استفاده از ارز دیجیتال MANA خریداری کنند.

همانند آلتراورس، هدف اصلی این پلتفرم واقعیت مجازی این است که کاربران با تولید محتوای مجازی مانند بازی‌های Sims و ماین کرافت، درآمد کسب کنند. به این صورت که محتوا و آواتارهای منحصربه‌فردی ایجاد کنند که دیگران برای دستیابی به آن‌ها باید به آن‌ها پرداخت کنند.

در ادامه، جزئیات بیشتر در مورد نحوه عملکرد این پلتفرم برای شما آورده خواهد شد؛ اما اکنون تنها باید بدانید که مقدار محدودی از LAND وجود دارد. بنابراین، دارایی شما در Decentraland به عنوان یک مالک کامل و دائمی محسوب می‌شود.

صاحبان LAND محتوایی که در زمین خود منتشر می‌کنند، را با استفاده از یک قرارداد هوشمند رمزگذاری‌شده کنترل می‌کنند. این محتوا می‌تواند شامل رویدادها، تصاویر، بازی‌ها و برنامه‌ها باشد. کاربران می‌توانند به شیوه‌ای مشابه با دنیای واقعی، کاوش کنند، سفر کنند و از اماکن بازدید کنند. این پلتفرم همچنین یک شبکه همتابه‌همتا برای تعامل کاربران ایجاد می‌کند. استبان اوردانو، یکی از بنیان‌گذاران این پلتفرم، Decentraland را به عنوان یک اکوسیستم در حال شکل‌گیری توصیف می‌کند که موارد مختلف رمز ارزها را با سیستم‌های واقعیت مجازی تلفیق کرده و نتیجه آن یک متاورس(Metaverse) با یک اقتصاد بومی سه بعدی است.

بیشتر بخوانید: شیباورس چیست؟

سخت افزار مورد نیاز برای شروع بازی دیسنترالند

قبل از ورود به دنیای دیسنترالند، نیاز به یک کامپیوتر با حداقل ۴ گیگابایت حافظه، پردازنده ۴ هسته‌ای و کارت گرافیک پرقدرت دارید. همچنین، دسترسی به اینترنت با سرعت بالا(حداقل ۱۰ مگابایت در ثانیه)، مرورگر Chrome یا Firefox، و یک کیف پول Metamask نیز ضروری است. اگر لپ‌تاپی قدیمی دارید که برای بازی‌های کریپتویی ساخته نشده است، بهتر است از ورود به دنیای دیسنترالند خودداری کنید؛ زیرا تجربه مطلوبی در دنیای فراورس متاورس به دنبال ندارد!

فراموش نکنید که برای شروع بازی، باید مقدار کافی از ارز دیجیتال دیسنترالند یعنی MANA را داشته باشید تا بتوانید انواع اقلام و ابزارها از جمله پوشیدنی‌ها، کلکسیون‌ها، و زمین‌های دیجیتال را خریداری کنید. علاوه بر توکن MANA، احتمالاً برای جلوگیری از مشکلات در خرید قطعات زمین، به توکن‌های LAND NFT هم نیاز خواهید داشت. هرچند که در حال حاضر، خرید ملک و زمین دیجیتالی در دیسنترالند به چالش‌برانگیزی برخورده است.

بازی در دیسنترالند به طور دقیق شبیه به یک زندگی واقعی است. شما می‌توانید زمین‌های خریداری‌شده خود را نگه دارید تا ارزش آن‌ها افزایش یابد و سپس آن‌ها را برای اجاره یا فروش به دسترس علاقه‌مندان قرار دهید.

مقاله پیشنهادی: گران ترین زمین های متاورس

متاورس دیسنترالند چگونه کار می کند؟

مشابه بازی‌هایی چون Skyrim و Fallout، پلتفرم واقعیت مجازی دیسنترالند یک جهان مجازی آزاد را فراهم می‌کند. این پلتفرم از دیگر بازی‌ها با این تفاوت که شما به جای بازی در یک صفحه دو بعدی، در دنیای سه بعدی فعالیت می‌کنید. با استفاده از زبان اسکریپت، کاربران قادرند صحنه‌ها، بازی‌ها، و برنامه‌های سه بعدی را ایجاد کنند. این زبان قابلیت مدیریت مسائلی چون فیزیک، ایجاد اشیاء، و گسترش صدا را دارا است. البته، اگر تاکنون با موتور بازی مانند Unity کار کرده‌اید، این اصطلاحات برای شما آشنا هستند.

خریداران زمین‌های دیجیتال با استفاده از ابزار ATLAS می‌توانند مناطق مختلف Decentraland را با موضوعات مختلف جستجو کرده و بهترین مکان‌ها را برای توسعه پیدا کنند؛ این امکانات اجازه انجام فعالیت‌های مانند کارهای ساختمانی، تزئینی و به اشتراک گذاری صحنه‌های جذاب را در دیسنترالند به کاربران می‌دهد. همچنین، کاربران علاقه‌مند به به اشتراک گذاری ایده‌ها و خلاقیت‌های خود، می‌توانند بیلبوردهای تبلیغاتی را در مناطق پربازدید برای تبلیغ محصولات، خدمات یا رویدادهای خود نصب کنند.

به همان شکلی که کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را در پلتفرم‌هایی چون Enjin ایجاد و به اشتراک بگذارند، پلتفرم واقعیت مجازی Decentraland نیز فرصت‌های مشابهی را در دنیای مجازی خود ارائه می‌دهد.

توکن LAND چیست در متاورس دیسنترالند چیست؟

توکن mana در دیسنترالند

Land یک توکن NFT است که سودمندی و ارزش آن به همراه مراکز جذاب مرتبط است. توسعه‌دهندگان محتوا LAND را خریداری می‌کنند تا محتوای خود را ایجاد و ارتباط با کاربران خود را تقویت کنند. همانند دنیای سنتی که از املاک و مستغلات یاد می‌شود، زمین‌های دیجیتال نیز به تعداد محدودی وجود دارند و انتظار نمی‌رود که مقدار بیشتری از آن تولید شود.

بنابراین، تقاضا برای LAND به همراه محدودیت موجودی، باعث افزایش ارزش آن می‌شود. لازم به ذکر است که برای خرید یک LAND، برخی از افراد بیش از ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کرده‌اند. این امکانات واقعیت مجازی Decentraland املاک مجازی خود را به تعداد محدودی قطعه LAND تقسیم می‌کند. هر قطعه LAND مانند بوم نقاشی ایجاد شده است که در آن کاربران می‌توانند دنیای مجازی خود را بنیان نهند. بهترین روش برای توصیف LAND این است که این یک دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض(NFT) است که به چندین قطعه تقسیم می‌شود. هر توکن LAND شامل ثبت داده‌هایی از صاحب آن، مختصات(x ,y) آن و ارجاع به یک فایل حاوی توضیحات محتوای آن می‌شود.

ارز دیجیتال مانا(MANA) در متاورس دیسنترالند چیست؟

توکن land در دیسنترالند

MANA رمزارز بومی برای پلتفرم واقعیت مجازی Decentraland محسوب می‌شود. MANA یک توکن ERC20 است که برای خرید قطعات LAND و همچنین پرداخت هزینه‌های کالاها و خدمات در این دنیای مجازی به کار می‌رود. وقتی شما از توکن MANA برای خرید Land استفاده می‌کنید، آن به صورت اتوماتیک سوزانده می‌شود؛ به عبارت دیگر، با افزایش استفاده کاربران، مقدار آن به تدریج کاهش می‌یابد.

اگر تعداد بیشتری از افراد وارد دنیای Decentraland شوند و قصد خرید LAND داشته باشند، این موضوع باعث افزایش تقاضا برای MANA می‌شود. افزایش تقاضا همراه با کاهش موجودی، به طور معمول منجر به افزایش قیمت می‌شود و این همیشه برای دارندگان توکن MANA می‌تواند مزیت باشد.

تعداد کل اولیه‌ی عرضه این توکن ۲.۸ میلیارد بوده است، اما با سوزاندن بیش از ۶۰۰ میلیون MANA به دلیل خریدهای LAND، مقدار آن به کاهش افتاده است. ۴۰ درصد از عرضه MANA در جریان عرضه اولیه کوین(ICO) سال ۲۰۱۷ فروخته شده است. علاوه بر این، ۲۰ درصد به جامعه تخصیص یافته، ۲۰ درصد به تیم توسعه و دیگر عوامل اولیه و ۲۰ درصد باقیمانده توسط Decentraland نگهداری می‌شود.